Recensies

Stevig, gedreven en enthousiast optreden JD Walker

Stevig, gedreven en enthousiast optreden van JD Walker! Recensie door bluesrockpagina.nl

In een volbepakte Bosuil mocht JD Walker als eerste op het hoofdpodium het spits afbijten. Deze in 1997 opgerichte vijfkoppige band bestaat naast zanger Ron van Casand uit basgitarist Edwin van de Weijdeven, drummer Robert van Dijck en uit twee gitaristen, Jeroen Scheepers en Frank van Gerwen. De bandleden delen een ongeëvenaarde passie voor muziek uit de periode eind jaren zestig, begin jaren zeventig. Enkele weken geleden hadden we deze band ook al in The Rambler te Eindhoven aan het werk gezien, alwaar ze een goed optreden gaven en ook in de Bosuil speelden de mannen een uitstekende set die uit covers van grootheden uit de blues- en rock wereld bestaat.

Er werd gestart met de Cream klassieker “Sunshine Of Your Love”, waarna er stevig werd voortgezet met de Rolling Stones hit “Jumpin’ Jack Flash”. Hiermee is dan ook de toon gezet en stevenen we af op een stevig, gedreven en enthousiast optreden van de band. Er kwam een diversiteit aan klassiekers voorbij. Zo hoorde we o.a. “Fleetwood Mac’s “Oh Well”, de Iron Butterfly cover “In a Gada da Vida”, Eric Clapton’s, “Crossroads” en de Crosby, Stills & Nash cover “Almost Cut My Hair”. Opvallend is het grote spelplezier wat de hele band uitstraalt, en met name zanger Ron van Casand weet het publiek met goede zang en de nodige grapjes probleemloos aan zich te binden. Na dik een uur is hun speeltijd voorbij en beëindigen ze hun set met de Led Zeppelin kraker “Whole Lotta Love”. De mannen van JD Walker kunnen terugkijken op een uitstekend optreden

Bron: Bluesrockpagina.nl